Consultanta – restructurarea afacerii
Consultanta – restructurarea afacerii
Restructurarea afacerii reprezinta un obiectiv important pentru orice antreprenor ajuns in situatie de criza. Intrebarea care se poate pune este: de ce restructurare si nu abandonarea acelei afaceri si un nou start-up? Raspunsul poate fi individual si il poate stii doar antreprenorul aflat in situatie de criza.
Raspunsul nostru este ca trebuie sa salvam ceea ce s-a realizat cu multe eforturi in decursul timpului. De aceea suntem langa dvs., pentru a va putea consilia in aceasta activitate importanta pentru dvs. in calitate de antreprenor.
Consilierea noastra se poate realiza prin:
I. Gestionarea situatiilor de criza, ceea ce presupune identificarea elementelor interne si externe care au determinat aceasta situatie si totodata gasirea solutiilor optime pentru depasirea crizei si relansarea afacerii dvs;
• Analiza financiara, ceea ce presupune diagnosticarea afacerii, identificarea punctelor slabe si a punctelor tari ale afacerii, inlaturarea riscurilor si dezvoltarea oportunitatilor;
• Reconfigurarea afacerii, ceea ce presupune implementarea solutiilor optime identificate in procesele analitice si urmarirea obtinerii efectelor scontate.
II. Consilierea in apelarea la mecanismul acordului de restructurare
Acordul de Restructurare este o procedura destinata societatilor aflate in dificultate care se confrunta cu dificultati de orice natura si care reprezinta o amenintare reala pentru capacitatea viitoare a companiei de a-si plati datoriile la scadenta, in lipsa adoptarii unor masuri adecvate.
In cadrul procedurii Acordului de Restructurare, debitorul aflat in dificultate propune un acord de restructurare creditorilor afectati (respectiv acelor creditori care sunt direct afectati de masurile de restructurare propuse in acordul de restructurare).
FINECO INSOLVENCY acorda consultanta companiilor care iau in considerare utilizarea procedurii Acordului de Restructurare prin furnizarea de servicii specifice rolului de Administrator al Restructurarii, care includ:
• evaluarea stării de dificultate si realizarea unui raport privind starea de dificultate;
• redactarea sau asistarea societatii in redactarea acordului de restructurare;
• negocierea sau asistarea societatii in negocierea acordului de restructurare cu creditorii afectati;
• organizarea procesului de votare pentru acordul de restructurare;
• monitorizarea punerii în aplicare a acordului de restructurare pe baza informatiilor transmise de catre societate;
• asistarea societatii in punerea in aplicare a acordului de restructurare.
III. Consilierea in apelarea la procedurile de concordat preventiv
Procedura de Concordat seteaza cadrul procedural care permite restructurarea societatii aflate in stare de dificultate pe baza unui plan de restructurare votat de creditorii afectati si omologat de judecătorul-sindic, precum si suspendarea executarilor silite declansate impotriva companiei.
In cadrul acestei proceduri, FINECO INSOLVENCY ofera consultanta prin furnizarea serviciilor specifice rolului de Administrator concordatar astfel cum acestea sunt reglementate de lege.
Restructurarea afacerii trebuie privita ca o metoda de preventie, nu trebuie confundata cu procedura de reorganizare din cadrul procedurii insolventei.
Antreprenorii pot apela la aceasta metoda pentru a:
• relansa business-ul;
• preveni insolventa;
• eficientizarea activitatii printr-o mai buna gestionare a resurselor firmei.
Echipa Fineco Insolvency SPRL, formată din profesioniști cu o bogată experiență în domeniul insolvenței, juridic și economic, identifică cele mai bune soluții pentru rezolvarea diferitelor cazuri de insolvenţă sau de prevenție a acesteia.